27.5.07

la ratlla verda



Si cada mirada transmetés un color, si cada color fos tan intens que canviés mirades, llavors l’art seríem nosaltres.
Miro al meu voltant i tot són colors foscos, ombres negres i grisoses que sempre acompanyen els rogencs del sol que il•luminen la vida.
I ombres.
Es fan grans i enormes, i jo camino i avanço i sempre en tinc, una de fixa, que em cobreix tota jo, i les petites, que la segueixen sempre.
I em miro i no em veig brillant. El rostre no se m’il•lumina, i ell, vagant, em pinta i repinta de mil maneres.
Em dibuixa amb una ratlla verda, que em parteix la cara en dos, pel mig, com si els ulls no fossin parella, i el nas i la boca es partissin en dos. Em parteix el rostre. Em parteix el rostre com qui pinta per impuls allò que sent, que viu i observa.
Em dibuixa la cara de colors i ombres, i es parteix, així, pel mig, en taronges forts i colors freds.
M’observa i m’observo jo allà, i aquí i sempre em veig fosca.
Sóc ombres. Ombres que persegueixen un rostre cansat ja de vida i d’impuls, un rostre trist, ombrívol.
Sóc jo. Ombres. Fosc i sol. Sol. Ombres.
I la ratlla verda.


[parla ella, i és La ratlla verda, de Matisse]

4 comentaris:

Blogger Pep ... però posa-li Angu, també ha dit...

Doncs potser que eliminéssim la ratlla verda i deixéssim que tot ho embolcallés la coloraina, no? Vaaa, que és estiu gairebé i tot cuca viu, jejejejejeje

Un petó pre-estiuent per un dia ventós, Meravella!!!

11:40  
Anonymous Anònim ha dit...

No crec en les sombres desde que vaig saber que són inofensives, intangibles.
El dia que fagis més llum que la pròpia llum que et determina la sombra, aquesta deixarà d'existir, a no ser que ja no existeixi. Això és (o hauria de ser) més important per tu que per qualsevol altra persona.

Salut i BONA sort!

02:13  
Blogger meravella ha dit...

Només no entenc una cosa: per què hauria de ser més important per mi?

És cert, son inofensives, però no per això deixen de seguir-nos!

08:08  
Anonymous Anònim ha dit...

Hi ha un mun de coses que ens segueixen...


és mes important per tu perquè som a nosaltres mateixos quins em de coneixer i saber el que som, sense que ens ho determini la sombra. nose tan es, tampoc n'hi ha per tant.

saluts de nou

22:45  

Publica un comentari a l'entrada

Subscriure's a Comentaris del missatge [Atom]

<< Inici